Ucenici su imali priliku da se bolje upoznaju sa pojmom algoritma, uz pomoc aktivnosti koja je podrazumevala sadjenje biljaka.
Na pocetku casa pokusali smo da definisemo pojam algoritam kao niz zadataka koje treba da izvrsimo kako bi dosli do cilja. Deca su, najpre, imala zadatak da nabroje sta su sve radili jutros pre nego sto su dosli u skolu. Navodila sam ih da radnje nabrajaju hronoloski i da isticu redni broj ispred svake radnje. Analizirali smo nabrojene radnje tako sto smo razmatrali da li je bio neophodan takav hronoloski red i da li su sve ove radnje bile neophodne. Probali smo da napravimo algoritme za jos par svakodnevnih radnji (oblacenje, priprema za obrok, kupanje).
Shvatili smo da mozemo koristiti algoritme da objasnimo svakodnevne radnje. Odlucili smo da napravimo algoritam za jednu jako zabavnu aktivnost- sadjenje biljaka.
Najpre smo razgovarali o slicicama na radnom listu. Od ukupno devet aplikacija, sest je predstavljalo korake u sadjenju biljaka, a tri su bile suvisne. Najpre sam zamolila ucenike da prepoznaju nepotrebne aplikacije i da ih precrtaju. Zatim, su isekli ostalih sest i poredjali ih po hronoloskom redu. Ucenici su radili u parovima, a zatim su razmenili algoritme medjusobno.
Nakon toga, imali su zadatak da sade biljku na osnovu algorima koji su napravili. Aktivnost smo realizovali u dvoristu. Za ovu aktivnost potrebno je malo zemlje, semenke (mi smo koristili semenke suncokreta), voda.
Cilj ove aktivnosti je bio da deca nauce da jednu opstu aktivnost sagledaju kroz niz pojedinacnih radnji iz kojih je ova sacinjena. Takodje, cilj je bio i da nauce da organizuju aktivnosti po hronoloskom i logickom redu.
Ova lekcija je inspirisana idejom sa sajta Code.org.
Нема коментара:
Постави коментар