уторак, 17. мај 2016.

Tableti u Nultom razredu


Sa osnovama programiranja smo se upoznali uz pomoć različitih aplikacija (Link1Link 2). Takođe, zabavljali smo se sa QR kodovima na časovima srpskog jezika. Deci su zadaci sa QR kodovima veoma zanimljivi i u velikoj meri su ih motivisali da vežbaju čitanje.
Aktivnost koja je objedinila programiranje i QR kodove je bila organizovana kao potraga za blagom, odnosno u našem slučaju "Traženje izlaza iz zečije rupe".


Polje za programiranje

Zagonetka u vidu QR koda


Priča u kojoj je trebalo upisati rešenje zagonetki

Mini mapa i strelice za programiranje

Dete koje je upisivalo strelice je sa svog mesta davalo instrukcije deci na polju.


Napravili smo polje, poput šahovske table, sa obeleženom startnom i krajnjom pozicijom. U pojedinim poljima su se nalazili zadaci sa QR kodovima. QR kodovi su krili zagonetku čije je rešenje trebalo upisati u nedovršeni tekst. Takođe, strelicama je bilo potrebno označavati put kojim bi se stizalo od zadatka do zadatka. Jedno dete je put programiranja upisivalo u mini mapu, istovetnu polju kojim su se deca kretala.
U ovoj igri je u jednom trenutku učestvuje petoro dece koja se smenjuju nakon izvršenog zadatka. Dete koje je imalo zadatak da skenira QR kod trebalo je i da pročita zagonetku ostalima.


Ostala deca bi pogađala tačan odgovor.


Rešenje zagonetke bi dete upisivalo u nedovršeni tekst.


Dalje, dete koje sedi za mapom daje instrukcije detetu sa strelicama na koji način da obeležava putanju do sledećeg zadatka.




Ova aktivnost, pored toga što razvija dečiju kreativnost i logičko mišljenje, podstiče decu da se kreću, istražuju, rešavaju probleme, uče na greškama. 



Materijal korišćen za ovu aktivnost LINK

Čas je realizovan uz veliku pomoć kolega Bojana Savića i Bojane Marković.



Нема коментара:

Постави коментар